στις vespe η χρηση ενος λαδιου συγκεκριμενου ειναι λιγο περιεργη περιπτωση και αυτο γιατι ο συμπλεκτης ειναι εβαπτιζομενος και το ιδιο λαδι χρησιμοποιειται και για το σασμαν.σε εναν ιδιο θαλαμο δηλαδη δυο διαφορετικα πραγμα πρεπει να βολευτουν με ενα λαδι οποτε πρεπει να ψαξουμε να βρουμε μια μεση λυση!
οι δισκοι του συμπλεκτη ειναι "μπανιαρισμενοι" στο λαδι και το λαδι ουσιαστικα ψυχει τον συμπλεκτη,αυτη ειναι η χρηση του,ενω το ιδιο λαδι χρειαζεται για λιπανση του σασμαν.
τα συνθετικα λαδια ειναι καλυτερα απο τα ορυκτελαια ειδκα στις υψηλες θερμοκρασιες,μερικοι παλι υποστηριζουν οτι τα ορυκτελαια ειναι καλυτερα...συνηθως δεν γνωριζουν τις ιδιοτητες των λαδιων και των προδιαγραφων τους.
οταν χρησιμοποιουνται δισκοι απο υλικο συνθετικο σε μπανιο λαδιου τοτε το λαδι αυτο πρεπει να ειναι αρκετα ρευστο και ελαφρυ,οπως για παραδειγμα το λαδι για αυτοματα σασμαν.
εαν εχουμε κλασσικα υλικα τοτε τα παραπανω λαδια δουλευεουν πολυ ασχημα και το πατιναρισμα ειναι σχεδον εγγυημενο και εαν δεν υπαρχει(απο την αρχη,το πατιναρισμα εννοω)ειναι επειδη ειναι σε σχετικα καλη κατασταση το συνολο του συμπλεκτη και ειναι θεμα χρονου και μερικων χιλιομετρων να ξεκινησει το πατιναρισμα.
με τα υλικα τα κλασσικα(φελος)το 30αρι δουλευει πολυ καλα ειδικα το χειμωνα(χειμωνα κανονικο οχι χειμωνα ντεμεκ με 15 βαθμους)ανοιξη 40αρι η και 50αρι και στην χειροτερη το 90αρι(σε καταστασεις ιδιατερα απατητικες δγηλαδη ζορι με θερμοκρασιες ελλαδας και κανει και χιλιομετρα συνεχομενα διπλος φορτωμενος κτλ κτλ).
ενα 30αρι με χειμωνα οπως της ελλαδας(οχι της κρητης....) και καλοκαιρι ζορικο ,χανει τις ιδιοτητες του δηλαδη φτανουμε σε ενα σημειο να εχουμε κακη ψυξη(που ειναι και το ατου του δηλαδη)και εξ αρχης κακη λιπανση οπως εξηγησαμε παραπανω.
εαν θελουμε να χρησιμοποιησουμε συνθετικο λαδι τοτε το w75/90 σε αυτες τις μεταδοσεις-συμπλεκτες ειναι ισως το πιο ιδανικο.
οταν το χρησιμοποιουμε αυτο τον τυπο λαδιου τοτε πρεπει να παμε σε ενα λιγοτερο ρευστο λαδι ωστε να εξισοροπησουμε το μειον που εχει αυτο το λαδι
,την ψυξη δηλαδη του συμπλεκτη,γιατι στο υπολοιπο κομματι του,της λιπανσης δηλαδη τα καταφερει αριστα(γι αυτο φτιαχτηκε εξαλλου).
δεν ειναι περιεργο δηλαδη που η 75αρα σταματαει ουσαστικα τον θορυβο των γραναζιων και τα καταφερνει αρκετα καλα και στον συμπλεκτη.
απο το αρκομπαλενο και μετα εαν μιλαμε για large η ιδια η piaggio δινει στο manual χρηση βαλβολινης.οχι και τοσο τυχαια απο το arcobaleno και μετα
ξεκιναει η χρηση της γνωστης μας καμπανας cosa!
σε καποια αλλη φαση θα εξηγησουμε και την ποσοτητα του ενος λαδιου και του αλλου ποσο μπορει να αλλαξει την αποτελεσματικοτητα του και ποσο μπορει
να κοψει επιδοσεις.γι αυτο και μερικοι που βαζουν 10/40 νομιζουν(και οχι αδικα)οτι παει καλυτερα το μηχανακι τους.....βεβαια αλλο κεφαλαιο τι γινεται με τα γραναζια και το συμπλεκτη......πολλα εγραψα και μαλλον το κουρασα φευγω για κανενα ουζακι και τα λεμε στην πρωτη αλλαγη λαδιων